[ipv6-tf] radvd a dhcpv6

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Nie, 27 Lut 2011, 13:11:10 CET

W dniu 17.02.2011 00:26, Tomasz Mrugalski pisze:
> [...]
> poprawnie postawione. Trzeba być świadomym faktu, że w tej chwili nie ma
> możliwości konfiguracji routingu za pomocą DHCPv6, bo do tego służy
> mechanizm RA.
>
> Ta niedogodność jest przez wielu uważana za istotną wadę DHCPv6. Dlatego
> też trwają prace nad jej usunięciem (patrz draft z 10 stycznia 2011,
> http://datatracker.ietf.org/doc/draft-ietf-mif-dhcpv6-route-option/). O
> ile fani (fanatycy?) RA nie zablokują całego pomysłu, za jakiś czas
> będzie możliwe przenoszenie informacji o routingu za pomocą DHCPv6.

Nie jestem do końca przekonany czy DHCPv6 jest aby właściwym
miejscem do przepychania informacji o routingu. Nie żebym był
jakimś zagorzałym fanatykiem RA (chociaż na pewno jest to najlepsze
rozwiązanie dla małych sieci lokalnych o prostej strukturze) ale
IMHO informacje o routingu powinny być rozsyłane oddzielnym
protokołem, np. RIP. Zwłaszcza w większych sieciach.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]
>Łukasz<                 Już nie katolicka lecz złodziejska.  (c)PP

Bardzo tanie mieszkanie!
SprawdĹş >> http://linkint.pl/f2911