[ipv6-tf] Peer-to-peer zamiast konwencjonalnych tuneli

Antoni Grzymala antoni w chopin.edu.pl
Nie, 2 Sty 2011, 11:15:48 CET

adiblol dixit (2011-01-02, 01:16):

> HE.net ma serwer pośredniczący we Frankfurcie, aktywują natychmiastowo,
> danych nikt nie weryfikuje.
>

> Ciekawi mnie jak jest z bezpieczeństwem 6to4. Pakiety przeznaczone dla
> adresu z puli 2002::/16 są pakowane w IPv4 i wysyłane z _dowolnego
> źródła_ (http://pl.wikipedia.org/wiki/6to4). Oznacza to że każdy
> dysponujący publicznym adresem IPv4 może sobie wysłać taki pakiecik,
> podając się za dowolny adres IPv6. Naprawdę tak jest czy ja coś źle
> myślę?
>
> Tak samo każdy (?) dysponujący numerem AS może rozgłaszać prefiks
> [...]

Generalnie należy przyjąć, że bezpieczeństwo transmisji plaintextem
jest mniej więcej takie, jakie gwarantuje kartka pocztowa, niezależnie
od tunelowania czy normalnego ruchu. Wszystkie wrażliwe dane powinny
chodzić opakowane jakąś mocną kryptografią. Ja np. traktuję hasło
puszczone plaintextem do internetu (np. niezabezpieczony panel
logowania HTTP) jako hasło skompromitowane…

Pozdr.,

--
[a]