[ipv6-tf] Kolejny polski prefiks (2a01:6c00::/32)

Marcin Gondek drixter w e-utp.net
Czw, 6 Sty 2011, 08:22:31 CET

Wiadomość napisana przez Jacek Wytrebowicz w dniu 2011-01-05, o godz. 23:59:

> Odłogiem leżą też adresy przyznane za zamierzchłych czasów niektórym korporacjom.
>
> Nie byłbym zaskoczony, gdyby okazało się, że silni ISP opracowali już strategie akumulacji adresów IPv4 i wyciągania korzyści z dysponowania dobrem rzadkim.
>
> Możliwy jest też scenariusz, w którym kilku dużych ISP wdroży IPv6 i zacznie zwracać do RIR pule adresów IPv4.
>
> Możemy więc pisać opowiadania SF - one się czasami urzeczywistniają :)

Nie wiem o której korporacji piszesz, ale w jednej w której przesiaduje codziennie i ma 2x/8 + kilka innych mniejszych to
- te adresy są używane, każdy sprzęt ma publiczny IP, drukarki, lapki, serwery - bez różnicy czy w internecie czy wewnątrz intranetu
- nie stosuje się z zasady pojęcia NAT w ogóle
- nie stosuje się z zasady adresów pól prywatnych

Zmiana stanu rzeczy wywołała by małą rewolucję.

--
Marcin Gondek / Drixter
e-utp.net