[ipv6-tf] ipv6.wosp.org.pl

Łukasz Bromirski lukasz w bromirski.net
Sob, 8 Sty 2011, 09:49:18 CET

On 2011-01-07 23:51, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> a dlaczego ipv6.costam?
> przeciez w takiej formie dotrze tylko i wylacznie do fanatykow ipv6.
> ktorzy wejda pod taki adres, zobacza "cool, dziala!" i.. wyjda...
> nie lepiej podwojny rekord?

Z trzech ważnych powodów:

- dopóki nie ruszą aukcję strona po IPv6 jest nieco upośledzona
- infrastrukturę dostępu po IPv6 postawiłem 'obok' całości - całość
   jest wyskalowalna żeby dać sobie radę z ruchem rzędu 10Gbit/s, a
   serwer robiący reverse proxy da radę góra 1Gbit/s, różnica będzie
   ogromna
- efekt 'google' - ludzie którzy dostaną AAAA a potem będą mieli
   problem lub duże opóźnienie z otworzeniem strony zaczną narzekać
   że strona nie działa - te informacje docierają do sztabu bardzo
   szybko a w zasadzie kanał komunikacji zwrotnej
   ('a masz dual-stacka czy 6to4? a jak masz skonfigurowane X,
   a pokaż Y') nie istnieje, co skazuje nas na pręgież 'nie działało'
   czego absolutnie chcemy uniknąć

Tak jak pisałem, nie udało się w tym roku odpalić IPv6 w backendzie -
na pierwszy rzut mojego niedoświadczonego oka wszystko dałoby radę
zrobić, ale zabrakło czasu. W ciągu roku spróbujemy zmigrować wszystko
na IPv6, nie będzie problemów z Finałem.

--
"Everything will be okay in the end.  |                 Łukasz Bromirski
  If it's not okay, it's not the end." |      http://lukasz.bromirski.net