[ipv6-tf] ODP: Re: ipv6.wosp.org.pl

Maciej Łopaciński Maciej.Lopacinski w agoratc.pl
Sob, 8 Sty 2011, 11:07:22 CET

Zrobi?em ma?y test konsumencki. Sprawdzi?em dost?pno?? strony WOSP po IPv6, z urz?dze? u?ywanych w domu.
Windows 7 starter - OK
Windows Vista home premium - OK
Nokia symbian S60 - OK
Samsung bada 1.0.2 - problem z rozwi?zywaniem nazwy DNS
Samsung Android 2.2.1 - "strona jest niedost?pna"
Windows mobile 5.0 - nie obs?uguje IPv6

W moim przypadku 50% urz?dze? ma problem z dost?pem do tej stony.

Wys?ane z telefonu. Przepraszam za liter?wki.

?ukasz Bromirski <lukasz w bromirski.net> pisze:

On 2011-01-07 23:51, Andrzej 'The Undefined' Dopiera?a wrote:

> a dlaczego ipv6.costam?
> przeciez w takiej formie dotrze tylko i wylacznie do fanatykow ipv6.
> ktorzy wejda pod taki adres, zobacza "cool, dziala!" i.. wyjda...
> nie lepiej podwojny rekord?

Z trzech wa?nych powod?w:

- dop?ki nie rusz? aukcj? strona po IPv6 jest nieco upo?ledzona
- infrastruktur? dost?pu po IPv6 postawi?em 'obok' ca?o?ci - ca?o??
   jest wyskalowalna ?eby da? sobie rad? z ruchem rz?du 10Gbit/s, a
   serwer robi?cy reverse proxy da rad? g?ra 1Gbit/s, r??nica b?dzie
   ogromna
- efekt 'google' - ludzie kt?rzy dostan? AAAA a potem b?d? mieli
   problem lub du?e op??nienie z otworzeniem strony zaczn? narzeka?
   ?e strona nie dzia?a - te informacje docieraj? do sztabu bardzo
   szybko a w zasadzie kana? komunikacji zwrotnej
   ('a masz dual-stacka czy 6to4? a jak masz skonfigurowane X,
   a poka? Y') nie istnieje, co skazuje nas na pr?gie? 'nie dzia?a?o'
   czego absolutnie chcemy unikn??

Tak jak pisa?em, nie uda?o si? w tym roku odpali? IPv6 w backendzie -
na pierwszy rzut mojego niedo?wiadczonego oka wszystko da?oby rad?
zrobi?, ale zabrak?o czasu. W ci?gu roku spr?bujemy zmigrowa? wszystko
na IPv6, nie b?dzie problem?w z Fina?em.

--
"Everything will be okay in the end.  |                 ?ukasz Bromirski
  If it's not okay, it's not the end." |      http://lukasz.bromirski.net

Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym. W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość. Wiadomość może nie stanowić oficjalnego stanowiska spółki Agora TC i nie być związana z jej działalnością.

This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information. If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender. This message may not represent the official views of Agora TC and may not be related to its business.