[ipv6-tf] Dostawca internetu po IPv6

Antoni Grzymala antoni w chopin.edu.pl
Pon, 10 Sty 2011, 11:50:09 CET

 On Mon, 10 Jan 2011 09:50:36 +0100, Grzegorz Janoszka wrote:

> No to może zrób coś dla ludzkości i przekonaj inżynierów
> produkujących
> firmware'y, że się mylą. Nie chodzi o o samo dodanie stosu v6, ale
> także
> potrzebne protokoły i firewall v6. Dawno nie programowałem w jądrze
> linuxa, ale pamiętam, że w 2.4 i 2.6 firewalle v4 i v6 były
> całkowicie
> osobne i nie miały praktycznie żadnych części wspólnych.
> Skąd wziąć RAM na to wszystko? Dodanie obsługi dla v6 to nie jest
> parę
> [...]

 :)

 OK, czuję się przekonany. Co pozostawia otwartym pytanie -- co będzie z
 routerkami SOHO, kiedy znacząca część internetu zacznie być ipv6-only?
 Bo tu znów problem jajka i kury -- producenci nie zaczną produkować
 lepszych firmware'ów (na lepszym sprzęcie), dopóki nie będzie czego tym
 "oglądać", a "oglądać" nie będzie czego, skoro routery nie mają ipv6...