[ipv6-tf] Dostawca internetu po IPv6

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Pon, 10 Sty 2011, 14:32:31 CET

On Mon, Jan 10, 2011 at 02:09:39PM +0100, Grzegorz Janoszka wrote:
> Choć jest też wielu, którzy twierdzą, że nawet za 15 lat w domach będzie
> wciąż królować v4. Mi się jakoś ciężko do tego odnieść, nie potrafię
> zgadywać, ani tym bardziej przewidywać w tak długiej perspektywie. Jak
> sądzicie, kiedy połowa użytkowników internetu na świecie będzie miała
> natywne IPv6 (samo albo dual stack), kiedy teraz, nawet najwięksi
> fanatycy v6 mają w domu w najlepszym razie tunel?
samo? sadze ze nigdy. Przynajmniej w zakresie kilkunastu/kilkudziesieciu
lat. n-krotne natowanie nie jest raczej problemem. Czy to raz na
poziomie domu, drugi raz na poziomie wezla, trzeci na poziomie
regionu...
Za duzo contentnu jest po ipv4, ktorego nikomu nie bedzie sie chcialo
udostepniac po v6.

a w dualstacku - ja jakims strasznie wielkim fanatykiem v6 nie jestem, a
natywne ipv6 w domu mam ;>
przyszlosc ipv6 raczej widze w wszelkich p2p - o ile nie zostana
zdlawione "prawnie". Tam brak natow pozwala zdzialac cuda.
Plus w technologiach wymagajacych "zwrotu" w stylu voip itepe.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator