[ipv6-tf] Dostawca internetu po IPv6

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Pon, 10 Sty 2011, 19:51:10 CET

W dniu 09.01.2011 23:55, Antoni Grzymala pisze:

> Broń ${DEITY} nie postuluję usuwania webgui, sam go czasem używałem
> w OpenWRT, bo było wygodnie do wielu rzeczy. Chodzi o to, że koszt w
> bajtach dodania stosu ipv6 pewnie jest na tyle mały, że można te
> bajty wysupłać np. przepisując nieco oszczędniej wspomniane GUI (np.
> podmiana/optymalizacja bitmap).

Nie jest tak hop-siup. Przykrawałem openwrt do D-Linka DSL-524T (4 MB
flash). Dołożenie IPv6 bezwzględnie wymagało wywalenia web-gui. Należy
pamiętać, że stos to nie tylko kod w jądrze ale i drugie (albo więcej)
tyle w userlandzie: libc, iproute, radvd, aiccu (opcjonalnie), miredo
(opcjonalnie, nie miałem), iptables+moduły (opcjonalnie jak kotoś ma
mocne nerwy), ppp (raczej nie opcjonalnie), klient dhcpv6 (nie
miałem). Zakładając nawet, że aiccu nie jest niezbędne jeżeli ISP
dostarcza IPv6, to zwalnia się raptem ~120kB. Web-gui z obsługą
drugiego stosu może się już w to nie wpasować.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]