[ipv6-tf] Kolejny polski prefiks (2a01:6c00::/32)

stlman w poczta.fm stlman w poczta.fm
Czw, 13 Sty 2011, 12:37:19 CET

"Jacek Wytrebowicz" <J.Wytrebowicz w ii.pw.edu.pl> pisze:

> [...]
> technicznych. Co uważam, jest jedną z sił hamujących wdrażanie IPv6.
> Metodą ograniczenia tej możliwości mogła by być mała zmiana w prawie
> zamówień publicznych, polegająca na wymuszeniu aby jednostki
> budżetowe (lub co najmniej jednostki administracji państwowej)
> wprowadzały dwustosowy (IPv4 i IPv6) dostęp do treści i usług
> udostępnianych w Internecie. Skutek byłby taki, że wszystkie strony
> zaangażowane w proces przygotowania zamówień i ofert musiałyby
> zaakceptować istnienie IPv6 i nauczyć się handlowania rozwiązaniami

Mam pewne podstawy aby sądzić, że skutek mógłby być przeciwny do
zamierzonego a nawet gorzej. Już dziś co jakiś czas dochodzą mie
słuchy o prztargach nierozstrzygniętych z braku oferentów (chodzi
oczywiście o branżę IT), którym się nie chce/nie opłaca bawić w
przetargową papierologię przez kilka miesięcy ze średnią perspektywą
na zysk. Być może gdyby, kryzys był w sektorze prywatnym nieco głębszy
i jakimś cudem ominął sektor państwowy takie kije i marchewki mogłyby
działać. Dzisiaj nie jestem ich skuteczności pewien.

--
Best regards,