[ipv6-tf] Adresacja PI dla hostingu

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Pią, 21 Sty 2011, 12:12:20 CET

On 2011-01-20 12:25, Rafal Grzeskowiak wrote:
> Cześć,
>
>  Informacyjnie - po trwającej blisko miesiąc wymianie maili,
> uzasadnień i schematów, udało mi się przekonać RIPE do przydziału puli
> PI /48.
>  Argumentacja z obu stron koncentrowała się na kwestii
> poddelegowywania adresacji dla potrzeb kolokacji sprzętu innych
> użytkowników. W międzyczasie RIPE stwierdziło nawet, że żadne adresy
> nie będą potrzebne (sic!).
> Ostatecznie zadeklarowaliśmy, że nie będziemy adresować sprzętu innych
> podmiotów wykorzystując adresy z przydzielonej puli
[...]

czyli de fakto, tak jak pisalem - mozna otrzymac i przydzielac adresy PI
ale tylko do swojego sprzetu. Tutaj pojawia sie problem, ze dla kazdego
swojego klienta, trzeba prosic RIPE  o osobna pule PI, a dodatkowa pula
PI kosztuje osobno i widac to "wyraznie" na rocznej fakturze z RIPE,
chyba ze ma sie adresy PA na te potrzeby.

gratulacje z wytrwalosci i sukcesu!

Bartek