[ipv6-tf] Adresacja PI dla hostingu

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Sob, 22 Sty 2011, 22:07:39 CET

W dniu 21.01.2011 12:36, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
> czyli generalnie jak ktos planuje/ma jakikolwiek hosting i chce miec
> ipv6 to albo sie liruje albo bierze PA od kogos...
> ... i martwi sie jak operator sie zmieni...

Jak rozumiem z hostingiem nie ma problemu dopóki prowadzimy go na
naszych maszynach. Problem może się zacząć przy kolokacji. Czy aby
na pewno problem? Z prostych eksperymentów wnioskuję, że w przypadku
IPv6 przeadresowanie przy zmianie providera jest o wiele prostsze
niż przy IPv4. Primo: stosy IPv6 dużo lepiej sobie radzą w sieciach
multi-homed (Linuksowe IPv4 też sobie z tym radzi nie najgorzej).
Secundo: istnieje konfiguracja bezstanowa, którą stosuje się
wszędzie tam gdzie nie ma DHCP, czyli tam gdzie w IPv4 adresy były
przypisywane ręcznie. W przypadku przeadresowania router po zmianie
konfiguracji ogłasza ją i w *najgorszym* przypadku trzeba
zrebootować maszyny. Jeżeli jest DHCPv6 zmiany tak samo dokonuje
się w jednym miejscu. Faktem jest, że tak samo jak w przypadku IPv4
całą operację trzeba zgrać, ze zmianami w DNS ale to kwestia
ustawienia TTLi i trzymania się harmonogramu.

Tyle teorii. Gdzie popełniam błąd?

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]