[ipv6-tf] radvd a dhcpv6

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Śro, 2 Mar 2011, 20:56:37 CET

W dniu 02.03.2011 19:44, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:

> hm... w sensie by ripem przekazac routerowi informacje jaka ma klase?

Już się wyjaśniam. Ja bym używał RIP do rozgłaszania tras routingu
jeżeli miałoby ich być więcej niż jedna domyślna lub z jakiejkolwiek
innej przyczyny RA miałoby nie wystarczyć. Nie wziąłem jednak pod
uwagę, że każdy z klientów mógłby/muisałby/wypychałby w sieć
informacje o domowym LANie.

IMHO miejsca na DHCPv6 na tym obrazku nie ma (jeśli chodzi o
routing) ponieważ:

1. Dostarczanie lepszych tras do niektórych klientów bez
uwierzytelniania ich ruchu nie ma sensu. Potrzebne PPPoE.

2. RIP-em klienci by informowali siebie nawzajem o swoich
LAN-ach żeby ich domowe routerki wiedziały gdzie posłać pakiety
do sąsiada za ścianą. Scentralizowanie tego routingu wymagałoby
PPPoE.

3. RIP stwarza pole do nadużyć. Potrzebne jest PPPoE.

W ogólności DHCPv6 jak najbardziej "fajnym protokołem jest".

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]
>Łukasz<                 Już nie katolicka lecz złodziejska.  (c)PP

Zamieszki, chaos, setki ofiar - rewolucja w krajach islamskich.
RAPORT SPECJALNY >>> http://linkint.pl/f292d