[ipv6-tf] Routing z SIXXS vs HE

Sergiusz Paprzycki serek w walcz.net
Śro, 9 Mar 2011, 23:29:42 CET

On 09/03/11 22:03, Paweł Krawczyk wrote:
> A dokładniej - traceroute idzie poprawnie z wszystkich POP-ów SIXXS
> jakie próbowałem, nie działa tylko z PLWAW i PLPOZ. Np. tu idzie:
>
> https://www.sixxs.net/tools/traceroute/?pop=nzwlg01-
> 6&dpop=other&dest=2001:41d0:2:b2dd::740
>
> A tu nie idzie:
>
> https://www.sixxs.net/tools/traceroute/?pop=plwaw01-
> 6&dpop=other&dest=2001:41d0:2:b2dd::740

Czesc,

Wartym uwagi jest fakt, ze SixXS jest "tylko" projektem, ktory pomaga
(dostarczajac software i support dla uzytkownikow) dostawcom Internetu w
uruchomieniu i obsludze Tunnel Brokera. Routing (IPv4 i IPv6) jest tylko i
wylacznie sprawa dostawcy Internetu, SixXS nie ma na to zadnego wplywu.

Dla kontrastu tunnel broker w HE jest w pelni produktem firmy HE, ktora
dostarcza pelen pakiet sama (soft, support i lacznosc z Internetem).

A jesli chodzi o dwa polskie PoPy SixXS to wydaje mi sie, ze oba moga
korzystac z tego samego wyjscia w swiat, jako iz oba PoPy hostowane sa przez
sieci bedace czescia konsorcjum Pionier.

Pomoc moze tez looking glass. ICM (plwaw01) udostepnia go tutaj:
https://tools.net.icm.edu.pl/lg/

Wyglada na to, ze tylko kp-mm-r3 posiada tablice routingu IPv6. Tak jak
podejrzewalem prefixu OVH (2001:41d0::/32) w tej tablicy nie widac. Dla
przykladu jeden z naszych prefixow na drugim koncu Europy widac bez problemu
(2a01:258::/32).

Pozdrawiam,
--
Sergiusz Paprzycki