[ipv6-tf] Dibbler vs Wide, który wybrać serwer dhcpv6

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Sob, 19 Mar 2011, 16:47:52 CET

On 2011-03-18 16:24, Patryk Schauer wrote:
> tak się zastanawiam, który wybrać serwer dhcpv6? Trochę pogooglowałem
> ale nie widzę jednoznacznej odpowiedzi.
W celu kompletności należy jeszcze wspomnieć o implementacji ISC, która
również obsługuje DHCPv6.

W Dibblerze są większe szanse na wsparcie i rozwiązanie problemów.
Dibbler na razie nie działa na BSD, w przeciwieństwie do Wide. Dibbler z
kolei obsługuje Windowsy i ostatnio Mac OS (chociaż wsparcie jest
jeszcze eksperymentalne). Do Dibblera jest dostępna obszerna (70 stron)
dokumentacja z przykładami.

> Dodatkowo chciałem zapytać czy jest możliwość przekazania do serwera
> dhcpv6 prefixu od konfiguracji bezstanowej np. radvd?
Nie rozumiem pytania. Chciałbyś, żeby host, na którym działa serwer
odbierał RA i potem na ich podstawie generował konfig do serwera DHCPv6?

Pzdr,
Tomek Mrugalski