[ipv6-tf] Dibbler vs Wide, który wybrać serwer dhcpv6

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Nie, 20 Mar 2011, 20:55:04 CET

On 2011-03-20 12:58, Patryk Schauer wrote:

> Właśnie o taki mechanizm mi chodzi. Bo załóżmy, że w sieci jest kilka
> ruterów i one się "obsługują" bezstanowo, w razie przenumerowania
> wszystko się jako tako samo konfiguruje. A na dostępie, gdzie podłączamy
> użytkowników, jest już konfiguracja przez DHCP.
Niestety, to tak nie działa. RA są wysyłane przez routery, natomiast są
interpretowane *tylko* przez hosty. Polecam lekturą RFC4862, sekcja 1
"Introduction". Oto stosowny fragment:

   The autoconfiguration process specified in this document applies only
   to hosts and not routers.

Ja wiem, że byłoby świetnie, gdyby się wszystko "jako tako samo
konfigurowało".

Być może warto przyjrzeć się mechanizmowi delegacji prefiksów za pomocą
DHCPv6, opisanym w RFC3633. Router(serwer DHCPv6) delegujący może
przydzielić routerom (klientom DHCPv6) nie tylko adresy, ale i całe
prefiksy, które te z kolei mogą używać na pozostałych interfejsach.

Dibbler client potrafi poprosić o prefiks, zrozumieć odpowiedź serwera,
podzielić otrzymany prefiks na pozostałe interfejsy i wygenerować
radvd.conf. Potrafi też zawołać zewnętrzny skrypt, w którym możesz np.
uruchomić/zrestartować radvd lub wygenerować plik konfiguracyjny dla
serwera końcowego, który będzie już obsługiwał userów.

Pzdr,
Tomek