[ipv6-tf] IPv6 rev-dns

Jarek Kamiński jarek w vilo.eu.org
Wto, 22 Mar 2011, 12:58:25 CET

W dniu 22.03.2011 12:50, Paweł Damian pisze:
> Na szkoleniu w zeszły piątek prowadzonym z IPv6 przez RIPE (pozdrowienia
> dla uczestników z tej listy którzy byli :) ) przewinął się problem
> generowania dużej ilości wpisów rev-dns które, wiadomo, zarzynają serwer
> swoją ilością. Kilka osób z którymi rozmawiałem radziło sobie z tym po
> prostu dodając wpisy tylko dla niektórych/wybranych IP. Może jednak
> tutaj jest ktoś kto zna jakieś inne/lepsze rozwiązanie konfiguracji
> rev-dns tak żeby serwer przeżył, ale można było wrzucić domyślne
> rev-dnsy dla całej puli powiedzmy /32 (dyskusję o zasadności takiej
> [...]

Jak masz DHCPv6, to możesz dynamicznie uaktualniać wpisy DNS po
przyznaniu adresu (chociaż oczywiście zbyt duża ilość aktualizacji DNS
też może zarżnąć serwer). Teoretycznie byłoby też możliwe stworzenie
wyspecjalizowanego serwera DNS dynamicznie generującego odpowiedzi.

Żadnego z tych pomysłów (jeszcze) nie przerabiałem.

--
pozdr(); // Jarek