[ipv6-tf] wot ciekawostka "przejściowa"

Jacek Zapala jacek w it.pl
Wto, 22 Mar 2011, 14:51:40 CET

* Karol Olszewski (karol.olszewski w petrus.com.pl) [110322 14:38] wrote:
> No chyba na tym:
>
> Debian-6
>
> Choc to moze dla zmyłki Win2008R2 :) tylko tak sie przedstawia, ze niby
> debian :)

Chodziło mi o oprogramowanie świadczące usługę relaya.
System operacyjny to nie wszystko.

> Swoja drogą to jest tylko dla asterowców, czy mozna probowac podlaczac
> sie z zewnatrz? Testowales?

Jak widać było z zaprezentowanego traceroute, jest dostępne publicznie
(czyli 2001::/32 jest zapewne ogłoszony do plix). Przynajmniej z icmu
routing tam prowadzi. Jeśli masz klienta teredo (czyli pod linuxem również
miredo lub windows już od xp) to ruch pomiędzy Tobą (choćbyś był w
Australii) a serwerami ipv6 widzącymi routing do 2001::/32 przez Aster
(czyli pewnie wszystkimi uczestnikami PLIX) będzie odbywał się za
pośrednictwem bramki Astera. Czyli z całego świata do Astera po IPv4 a
potem z Astera do innych uczestników PLIXa już po IPv6. I analogicznie w
drugą stronę.

GTS też ma swoją bramkę, ale nie ogłasza routingu do niej publicznie. I stąd
moje zainteresowanie.

	Jacek