[ipv6-tf] wot ciekawostka "przejściowa"

Jacek Zapala jacek w it.pl
Śro, 23 Mar 2011, 10:26:31 CET

* Lukasz Stelmach (stlman w poczta.fm) [110323 10:07] wrote:

> [...]
>
> W tę stronę (IPv6->IPv4+Teredo) działają (patrz traceroute)
> pytanie jest czy przyjmują tunelowane dane spoza spoza swojej
> siecie IPv4 (IPv4+Teredo->IPv6).

Wydaje mi się że nie do końca wiesz jak następuje wybranie relaya teredo.
Serwer (nazwijmy tak maszynę z natywnym ipv6) odpowiada na pinga
inicjującego transmisję (poprzednie etapy pomijam jako nieistotne dla
problemu). Echo reply idzie z adresu serwera na adres z puli teredo
(2001::/32). Gdzieś po drodze trafi na teredo relay (w omawianym przypadku ten
Astera). Ten relay od tej pory będzie używany przez klienta do dwustronnej
komunikacji z serwerem.

Zatem Aster wystawiając publicznie routing do swojego relaya teredo MUSI
akceptować ruch obustronnie. Nie robiąc tego, zepsuje połączenia pomiędzy
użytkownikami teredo na całym świecie ipv4 a światem ipv6 korzystającym z
ogłoszonego przez Aster prefiksu 2001::/32.

Takie rozwiązanie ma swoje zalety - wybierany jest relay teredo znajdujący
się jak najbliżej serwera. Ma również wady - łatwo ten mechanizm zepsuć.
Dlatego ma sens posiadanie gdzieś w pobliżu sprawnego relaya teredo - wtedy
zapewniamy dobry dostęp klientów teredo do naszych usług a także
zabezpieczamy się przed sytuacją w której ktoś ogłosi nam swój relay który
niekoniecznie musi działać.
Dlatego mamy bramkę w swojej sieci.

Pozdrawiam,
	Jacek