[ipv6-tf] Czy IPv6 w ogóle zadziała?

Łukasz Bromirski lukasz w bromirski.net
Nie, 27 Mar 2011, 13:35:16 CEST

On 2011-03-18 11:03, Sergiusz Paprzycki wrote:

> Jednak jesli chodzi konkretnie o FWSM to rowniez uwazam, ze brak poprawnej
> obslugi IPv6 jest dosc duzym problem. Z tego co wiem w ASA wszystko zostalo
> zrobione, ale poki co ASA nie ukazal sie jako modul do 6500/7600 co jest nie
> lada uniedogodnieniem dla tych, ktorzy uzywaja FWSM w tej chwili.

Moduł ASA pojawi się do 6500 w okolicach czerwca. Będzie miał
podłączenie 20Gbit/s do matrycy i w związku z tym wymagać będzie
Supervisora 720, 720-10GE lub nowego 2T. Jak zwykle za pomocą CTMP i
innych programów można będzie zmigrować z używanego FWSMa do nowego
ASA-SM, na FWSMie nie będzie wsparcia dla sprzętowej obsługi IPv6
(brak wsparcia dla sieciowych IXP które realizują L1-L3 na wejściu) -
co już wielokrotnie i od ponad roku powtarzamy.

> Ktos moglby zauwazyc, ze zawsze mozna ASA zainstalowac za/przed 6500/7600 i
> problem rozwiazany, moim zdaniem nie jest to szczegolnie eleganckie i kuszace
> rozwiazanie dla tych, ktorzy posiadaja mnostwo wolnych slotow w swoich
> urzadzeniach.

Absolutnie. I dlatego tak jak napisałem, zarówno ACE 3.0 z obsługą IPv6
jak i ASA-SM są już praktycznie za rogiem.

--
"There's no sense in being precise when |               Łukasz Bromirski
  you don't know what you're talking     |      jid:lbromirski w jabber.org