[ipv6-tf] Po seminarium (voip)

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Śro, 28 Wrz 2011, 22:20:37 CEST

On Wed, Sep 28, 2011 at 09:37:54PM +0200, Lukasz Stelmach wrote:

> To widocznie na tej półce mieszczą się co najmniej dwie firmy albo się
> ta jedna nie chwali na WWW.
no dobra, w domysle myslalem o cisco. Jest ktos poza? ;)

(yealink? podobno w nowych modelach tez obsluguje - ale z racji braku
"drugiej" strony nawet nie zagladalem w zabawki boku)

> Z moich obserwacji (pobieżnyc i nie popartych dokładnymi pomiarami)
> wynika, że nie jest aż tak tragicznie żeby nie dało się osiągnąć
> transmisji 32kbps przy zachowaniu jakiegoś znośnego jittera.
a video to co? ;)

> Odkąd mam "sztywny tunel" do SixXS a nie automaty typu Teredo czy 6to4
> które niestety się nie przyjęły, nie mogę narzekać na transmisję po
> IPv6. Chociaż dotyczy to głównie WWW.
coz.. ja juz tuneli nie mam - ani w isp gdzie pracuje, ani w domu. A
mimo to rozowo nie jest :) A w domu to bym powiedzial ze jest ciemno.

> Wymaga operatorów? A do czego? (*żeby mieć numer PSTN i móc działać na
> zmiennym IP, te zagadnienia można w IPv6 rozwiązać dużo ciekawiej)
hm... o jakim voipie mowimy?
O protokole jako takim, zaszytym w wnetrzach serwerowni operatora XXX i
konczacym sie E1-ka tudziez latajacym po wydzielonym vlanie, czy tez o
"voipie dla ludu", czyli zakladam konto, place pieniazki i moj spa spod
biurka bombarduje pakietami przez pol internetu proxy operatora
(easycal, fcn, betamax czy cos takiego).

Bo jak to pierwsze - to tam temat ipv6 kompletnie nie ma sensu, bo i tak
wszystko lata po jakims 10.0.0.0/8. A jak to drugie - no - to ja nie
kojarze by ktos gdzies produkcyjnie wdrazal ipv6...

> NAT to nie jest mechanizm bezpieczeństwa. Ile razy trzeba to ludziom
> powtórzyć. Bezpieczeństwo jakie NAT zapewnia jest produktem ubocznym
> stanowego NAT na routerze z uplinkiem PPP.
jest, nie jest... dla Zwyklego Uzytkownika - jak nikt mu sie z internetu
na bramke pod biurkiem nie moze bezposrednio zalogowac to jest
bezpiecznie. A jak moze to nie ;)

wiec po co ipv6? ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała