[ipv6-tf] Privacy Extensions

Adam Osuchowski Adam.Osuchowski w polsl.pl
Czw, 26 Kwi 2012, 15:23:16 CEST

Patryk Ściborek wrote:
> Mam zagwozdkę: jak skłonić klientów do nieużywania adresów Privacy
> Extensions?
> Nad końcówkami nie mam kontroli (a może to być dosłownie
> wszystko), ale chciałbym aby nie losowały same z siebie adresów, tylko
> korzystały z EUI-64 bądź jakiejś innej metody, nad którą mam kontrolę.

Skłonić czy wymusić? Bo to pierwsze i tak nie zabezpieczy przed celowym
działaniem, a to drugie będzie uciążliwe bo np. Windows 7 ma domyślnie
włączone PE i trzeba to specjalnie wyłączyć. Poza tym, dlaczego chcesz
zmuszać użytkowników do rozgłaszania na cały świat swoich adresu MAC?

> Da się jakoś to osiągnąć bez wykorzystania DHCPv6?

A dlaczego nie chcesz DHCP? To IMHO jest właśnie odpowiednie rozwiązanie.
Nawet jeśli nie będziesz wymuszał, żeby pakiety z danym adresem MAC miały
adres IPv6 tylko taki, jak im został przydzielony, to zawsze pozostaje log
z informacją kto co dostał, a prywatność pozostaje.

--
##  Adam Osuchowski                            Adam.Osuchowski w polsl.pl
##  Silesian University of Technology, Computer Centre, Gliwice, Poland