[ipv6-tf] "Plug Computer" - malutki, tani komputer dla tunnelu

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Pon, 16 Sty 2012, 00:54:44 CET

W dniu 15.01.2012 20:50, Sam Russell pisze:
> Kupiłem sobie GuruPlug za $99USD, ma 1.2GHz, 512MB RAM, i Debian Lenny,
> i korzystam tunnel IPv6 przez SIXXS - ktoś tutaj też tak używa?

Tunel, tak. GuruPlug nie.

> Chciałbym kolejnie skonfigurować ruter jak mostek, pewnie będzie
> troszeczkę szybciej

Jeżeli dobrze rozumiem to tego sie nie da zrobić. Jako mostek można
konfigurować router z modemem DSL tak by przekazywał na drugą stronę
łącza DSL to co jest nadawane w lokalnym segmencie Ethernet. Wtedy można
uruchomić PPPoE i routing na innym urządzeniu. Router kończący tunel
sixxs to zupełnie inna historia. I przynajmniej nie używałbym tu pojęcia
mostek.

Można spróbować zakończyć tunel na jakimś mocniejszym sprzęcie. Problem,
który opisujesz był już na liście omawiany i wniosek o ile pamiętam był
taki, że protokół AYIYA jest wyjątkowo wymagający jeżeli chodzi o
zasoby. Mimo że GP ma procesor 1.2GHz to może to być za wolno.
Najprostrzym sposobem sprawdzenia czy to ten problem jest przestawienie
na stronach administracyjnych typu Twojego tunelu na Heartbeat.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]