[ipv6-tf] Wszelki duch

Krzysztof Toczyski kt w a-ng.eu
Sob, 15 Kwi 2017, 20:49:22 CEST

On 2017-04-15 19:18, Tomasz Torcz wrote:

>   Ale ten modem UPC tutaj rozgłasza /64 po sieci lokalnej:
>  Prefix                   : 2a02:a311:c122:7700::/64
>   Każde urządzenie ma swój normalny adres (+privacy extensions).

Fakt, tylko to jest dobre rozwiązanie jak podpinasz bezpośrednio pod
modem switchem do którego podpięte są urządzenia, a ogniomurka opędzasz
na końcówkach albo na modemie jeżeli ma taką opcję. W przypadku gdy
postawisz swój router/firewall za modemem (sporo ludzi tak robi) to już
Ci się klasa /64 zmniejsza do jednego adresu. I tu jest głupota tego
rozwiązania, niby dostajesz /64, ale jak chcesz go wykorzystać po
swojemu to już nie możesz. Można użyć NAT dla v6, ale nie o to chodziło
w v6. Chyba, że jest jakieś inne rozwiązanie, o którym nie wiem. I nie
chodzi mi o robienie rzeźby w stylu modem-switch-router i cześć podpinam
tu, a część tu.

>   Tutaj modem jest na końcu koncanetryka.

Bo musi być, taka technologia. Na nim jest robiony cały DS-LITE zamiast
na CMTSie. Dlatego, do odpalenie v6 w UPC potrzebne są odpowiednie
modemy z softem. Dla B2C obecnie Compale.

--
Pozdrawiam
Krzysztof Toczyski