[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Łukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Śro, 24 Sie 2005, 10:35:44 CEST

On Tuesday, Aug 23, 2005, at 23:51 Europe/Warsaw, Grzegorz Banasiak
wrote:

> [...]
> przy wspolczynniku HD 0,8 daje nam to efektywnie 36 bitow na adresacje
> poszczegolnych /48. 2^36 ~ 68 miliardow prefiksow /48. czy to malo,
> czy duzo
> biorac pod uwage obecna populacje? a za 50 lat?
> [...]
> tak. wiem, ze HD to wielka niewiadoma.

Ano. Ja się boję, że będzie ono znacznie mniejsze. Nie zdziwiłbym się
gdyby było na poziomie 0,7 a to daje już "tylko" 2-4 miliardów
prefiksów.

> /96 dla klienta? jezeli juz myslimy kategoriami v4, to konsekwentnie.
> po co
> klientowi "az" 32 bity?

Ze względu na migrację z v4. A jak ktoś nie migeruje to też jest dobrze.

>  /126 na lacza punkt-punkt (/127 odpada ze wzgledu na
> adres anycastowy), /120 na podsieci z kilkudziesiecioma kompami, /119
> na troche większe, itp.

Do domu ("neostrada v6") dawałbym... /123, może /122 zakładając
podłączanie lodówek pralek i telewizorów.

> klientowi przydzielamy tyle, ile potrafi udowodnic np. fakturami
> za sprzet i ani adresika wiecej. teraz to wszystko katalogujemy,
> przeliczamy,
> weryfikujemy... ;)

Ad absurdum. Ustalenie jakiejś ceny za każdy bit prefiksu załatwiłoby
sprawę i ludzie kupowaliby tyle ile im potrzeba. Zwłaszcza jeżeli
chodzi o działalność gospodarczą, z której przecież mają zyski. Problem
jest: na jakim poziomie ustalić tę cenę i jak zabezpieczyć się przed
spekulacjami?

> komunistyczne /48 dla kazdego i /64 na kazda podsiec ma swoj urok.

To jest raczej bliższe rozpasanemu konsumpcjonizmowi ;)

--
 >Łukasz z Kaczogrodu<

INTERIA.PL. Portal z najlepsza wyszukiwarka. >>>
>>> http://link.interia.pl/f18ae