[ipv6-tf] IPv6 na konferencji TERENA - c.d.

Piotr KUCHARSKI chopin w sgh.waw.pl
Śro, 8 Cze 2005, 21:10:08 CEST

On Wed, Jun 08, 2005 at 08:54:42PM +0200, Bartek Gajda wrote:
> chyba nie trzeba tak ostro stawiac sprawy, bo PI nie jest konieczne dla
> kazdego (a juz zwlaszcza patrzac z perspektywy sieci akademickich).
> (Niech podniosa rece ci, co maja PI w IPv4!)

Podnoszę rękę właśnie. Mam PI/20 w IPv4 i nie wyobrażam sobie
wchodzenia na poważnie w IPv6 bez PI, z ciągłym ryzykiem, że
gdy zmienią się warunki hostingowe, to będę musiał renumerować
IPv6. Brak PI przekłada się na brak porządnego multihomingu
(chyba nikt nie wyobraża sobie posiadania dwóch /48 i podwójnego
numerowania serwerów), co dość skutecznie utrudnia wdrażanie IPv6.

Innymi słowy: IPv6 bez PI nie zapewnia wystarczającego poziomu
bezpieczeństwa inwestycji, co się przekłada na marne z niego
korzystanie.

Pamięci do ciskaczy można dołożyć, zresztą przecież klienci nie
posiadający własnych IPv6 (czy, w ewentualnej przyszłości, własnych
PI/IPv6) nie potrzebują otrzymywać prefiksów BGP/IPv6.

> Miejmy nadzieje, ze "panowie od standardow" sie w koncu dogadaja i
> opracuja dzialajaca propozycje dla multihomingu w IPv6 (shim6 ?)

To będzie maleńki kroczek, choć... lepszy wróbel itd.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)