[ipv6-tf] Hosting IPv6

Grzegorz Janoszka Grzegorz w Janoszka.pl
Wto, 14 Lip 2009, 21:32:31 CEST

Krzysztof Lewandowski wrote:
> I bardzo madrze, wiesz wydaje mi sie ze aktualne przydzielanie adresow
> *jak najwiekszy prefiks* jest nieracjonalne. Rozumiem /64 dla lan'ow ale
> przydzielanie czegos wiekszego na hosting jest chyba irracjonalne.

Dokładnie. My dajemy 65536 adresów na każdy fizyczny serwer, ale pokaż
mi OS, który pozwoli na skonfigurowanie tylu IP i będzie wciąż działał.
Ta akcja OVH z /56 na każdy serwer jest całkowicie bezsensowna,
rozumiałbym /56 na rack, ale na serwer??

> A tak z offtopu, aktualnie na ISOC Polska toczy sie dyskusja o DualStack
> Lite i potrzebie (lub jej braku) NATowania v6.

A ja właśnie jutro testuję pierwszą maszynkę z IOS SXI1, jak będzie
dobrze, to całą naszą platformę mpls przestawię na ipv6-only. Po tym
spróbuję przestawić ponad 1000 switchy zarządzalnych także na ipv6 only.
Szacuję, że to da nam prawie /20 oszczędności ipv4.

SXI1 ma wspierać 32-bit AS, ma także sporo funkcjonalności IPv6, jak LDP
over IPv6, HSRP IPv6, a także wreszcie CEF ma zacząć obsługiwać v6.
Pewnie w praniu wyjdzie, że czegoś tam nie doczytałem, ale na razie
wydaje mi się, że to zadziała :)

--
Grzegorz Janoszka