[ipv6-tf] Odp: po debacie.

Lukasz Trabinski lukasz w trabinski.net
Czw, 26 Mar 2009, 14:01:31 CET

On Thu, 26 Mar 2009, Maciej Łopaciński wrote:

> W dokumencie  "IPv6 Address Allocation and Assignment Policy Document
> ID: ripe-450" zostało zapisane
> " 4.3. Minimum allocation
> RIRs will apply a minimum size for IPv6 allocations to facilitate
> prefix-based filtering.
> The minimum allocation size for IPv6 address space is /32."

Tak mówi teoria. Klientowi nie możesz "załatawić" jako
LIR /32, bo nie jest LIRem. /32 należy się tylko LIRowi. PI jako takiego
nie ma, więc pozostaje przydział /48. Jak wrócę do domu, to odszukam
zeszłoroczną korespondencje w tejże kwestii z RIPE, w której padała
(i tak to się skończyło w praktyce) sugestia przydziału /48.
Co do operatorów, każdy ma swoją politykę filtracji, RIR może tylko
zalecać. Z mojego doświadczenia wynika, że przy różnego rodzaju audytach,
nigdynie zaglądali (RIPE) do tego, co się dzieje naprawdę w BGP.

pozdr.