[ipv6-tf] Odp: po debacie.

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Czw, 26 Mar 2009, 14:20:51 CET

Lukasz Trabinski wrote:

> Tak mówi teoria. Klientowi nie możesz "załatawić" jako LIR /32, bo nie
> jest LIRem. /32 należy się tylko LIRowi. PI jako takiego nie ma, więc
> pozostaje przydział /48. Jak wrócę do domu, to odszukam zeszłoroczną
> korespondencje w tejże kwestii z RIPE, w której padała
> (i tak to się skończyło w praktyce) sugestia przydziału /48.
> Co do operatorów, każdy ma swoją politykę filtracji, RIR może tylko
> zalecać. Z mojego doświadczenia wynika, że przy różnego rodzaju
> audytach, nigdynie zaglądali (RIPE) do tego, co się dzieje naprawdę w
> BGP.
a ja mam w mailu od RIPE ze oni nie zagladaja i nie maja zamiaru
zagladac do routerow LIRow i ze sprawe sterowania BGP (akceptacji)
pozostawiaja do ich wzgledow.
(zreszta gdyby bylo inaczej to wszystkie LIRy musialy by akceptowac caly
swiat-lub RIPE-Europe). A prosze tez sprawdzic ze niektore polskie LIRy
w RIPE to wcale nie sa operatorzy ale też mniejsze firmy, ktore pewnie
dla wygody otrzymania adresow IP + AS staly sie LIRami.
Takie rozwiazanie (zostanie LIRem) jest tez pewna opcja dla (bogatszej?)
firmy na ominiecie braku PI w IPv6. Choc oczywiscie moze to byc malo
korzystne biznesowo (oplaty za LIRa w RIPE tylko po to aby dostac IPv6 /32)

B.