[ipv6-tf] Odp: po debacie.

Maciej Łopaciński maciej.lopacinski w agoratc.pl
Czw, 26 Mar 2009, 15:09:57 CET

LIR swoim klientom powinien alokować /48. Jednak na routerach brzegowych
powinien te wszystkie alokacje zagregować i rozgłosić w BGP razem jako
/32. Zgadza się, że RIR nie zagląda do konfiguracji routerów LIRów i
jest to indywidualna sprawa każdego z operatorów. Jednak każdy operator
optymalizuje swoją sieć i swoje urządzenia. Jeśli RIR w polityce
ripe-450 pisze, że nie będzie przydzielał nic mniejszego niż /32,
właśnie po to, żeby operatorzy mogli filtrować, to oczywiste jest,
że operator będzie filtrował /32.

On Thu, 26 Mar 2009, Maciej Łopaciński wrote:

> W dokumencie  "IPv6 Address Allocation and Assignment Policy
Document
> ID: ripe-450" zostało zapisane
> " 4.3. Minimum allocation
> RIRs will apply a minimum size for IPv6 allocations to facilitate
> prefix-based filtering.
> The minimum allocation size for IPv6 address space is /32."

Tak mówi teoria. Klientowi nie możesz "załatawić" jako
LIR /32, bo nie jest LIRem. /32 należy się tylko LIRowi. PI jako
takiego
nie ma, więc pozostaje przydział /48. Jak wrócę do domu, to odszukam
zeszłoroczną korespondencje w tejże kwestii z RIPE, w której padała
(i tak to się skończyło w praktyce) sugestia przydziału /48.
Co do operatorów, każdy ma swoją politykę filtracji, RIR może tylko
zalecać. Z mojego doświadczenia wynika, że przy różnego rodzaju
audytach,
nigdynie zaglądali (RIPE) do tego, co się dzieje naprawdę w BGP.

pozdr.

--
Agora TC Sp. z o.o., ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa
Numer identyfikacji podatkowej / Polish VAT and tax ID no.: PL

Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego
adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym. W razie
stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować
nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość. Wiadomość może nie stanowić
oficjalnego stanowiska spółki Agora TC i nie być związana z jej
działalnością.

This message is for the intended recipient only and it may contain
confidential information. If you receive this message in error, please
immediately delete it and notify the sender. This message may not
represent the official views of Agora TC and may not be related to its
business.