[ipv6-tf] Peer-to-peer zamiast konwencjonalnych tuneli

adiblol adiblol w chommik.eu
Pią, 31 Gru 2010, 23:31:19 CET

Dnia 2010-12-31, pią o godzinie 21:45 +0100, Antoni Grzymala pisze:

> [1] http://en.wikipedia.org/wiki/6to4

Dzięki za przypomnienie o 6to4!
Z tego artykułu udało mi się wyczytać:

> The IPv4 destination address for the prepended packet header is
> derived from the IPv6 destination address of the inner packet (which
> is in the format of a 6to4 address), by extracting the 32 bits
> immediately following the IPv6 destination address's 2002::/16 prefix.

To działa jak peer-to-peer. Wcześniej widocznie coś źle
przeanalizowałem. Jak teraz użyłem konfiguratora na
http://6to4.version6.net/?lang=en_GB to rzeczywiście generuje
"specjalną" konfigurację (a nie taką jak np. he.net). Badania
Wiresharkiem wykazały że to faktycznie tak działa.

Co nie zmienia faktu że można robić łącza bezpośrednie między węzłami
nieużywającymi 6to4. Już nawet widzę jak... wystarczy ustawić bramę na
adres kompatybilny z IPv4.

Prace trwają.

--
Pozdrawiam