[ipv6-tf] Dostawca internetu po IPv6

Karol Olszewski karol.olszewski w petrus.com.pl
Pon, 10 Sty 2011, 14:26:08 CET

Dnia 10.01.2011 14:09, Grzegorz Janoszka pisze:
> On 10-01-11 11:50, Antoni Grzymala wrote:
>
> Choć jest też wielu, którzy twierdzą, że nawet za 15 lat w domach będzie
> wciąż królować v4. Mi się jakoś ciężko do tego odnieść, nie potrafię
> zgadywać, ani tym bardziej przewidywać w tak długiej perspektywie. Jak
> sądzicie, kiedy połowa użytkowników internetu na świecie będzie miała
> natywne IPv6 (samo albo dual stack), kiedy teraz, nawet najwięksi
> fanatycy v6 mają w domu w najlepszym razie tunel?

Mają tunel i na razie przez długi czas będa go mieli bo dużo sprzętu nie
obsługuje ipv6 od strony CPE (podałeś przykład Comcasta i mówie Ci jak
to wygląda od strony kablówek). Co z tego, że w szkielecie masz już v6
jeśli nie podasz tego do klientów bez wsparacia odpowiedniego softu np.
na modemach kablowych. Sam jestem ciekaw ja to wygląda np. z punktu
widzenia TPSA i usług neostrata, dsl...

Są niby jakieś plany od kiedy czego można się spodziewać w danych modemach, ale są też plany innych firm :) którzy dla niektórych modeli (wcale nie starych i bez możliwości) od razu piszą, że sprzęt nie bedzie zgodny z v6.

--
K.O.