[ipv6-tf] UKE chce z nami promowac IPv6

Jacek Wytrebowicz J.Wytrebowicz w ii.pw.edu.pl
Pon, 6 Paź 2008, 23:39:01 CEST

Pochwalić należy Anne Streżyńską, że myśli o postępie
technologicznym. Wszyscy wiemy, że w tym wypadku, inwestowanie w
postęp jest niezupełnie zgodne z celami biznesowymi europejskich
operatorów. Więc pewien przymus lub ulgi ze strony Regulatora,
mogłyby stać się motorem dla rozwoju IPv6.

Osobiście nie wierzę aby umieszczenie na portalu UKE materiałów
edukacyjnych o charakterze technicznym cokolwiek pomogło. Chcąc
promować IPv6 należy ludzi przekonać do tego, że warto IPv6 wdrożyć;
a nie nużyć trudnymi w zrozumieniu materiałami i straszyć ich
objętością.

Gdy klienci i dostawcy sieci zrozumieją dlaczego warto i zechcą
korzystać z IPv6, to wtedy zaproszą inżynierów, którzy będą potrafili
wdrażać tą technikę. Czyli powinniśmy dostarczyć treści, które w
obrazowy sposób pokażą:
1. Dlaczego użytkownik (klient) skorzysta z posługiwania się IPv6?
2. Dlaczego dostawca sieci i aplikacji sieciowych skorzysta z
posługiwania się IPv6?
3. Jakie są koszty eksploatacji sieci IPv6 w porównaniu z kosztami
eksploatacji sieci IPv4 (perspektywa operatora)?
4. Jakie są koszty dostępu do sieci IPv6 w porównaniu z kosztami
dostępu do sieci IPv4 (perspektywa użytkownika)?
5. Jakie są koszty wdrożenia sieci IPv6 w porównaniu z kosztami
wdrożenia sieci IPv4  (perspektywa operatora)?
6. Jakie są koszty instalacji dostępu do sieci IPv6 w porównaniu z
kosztami instalacji dostępu do sieci IPv4  (perspektywa użytkownika)?
7.Ciekawe przykłady wdrożeń i zastosowań sieci IPv6 na świecie.
8. Obecny stan wdrożeń IPv6  w Polsce.

Na koniec może być  mała reklamówka Polish IPv6 Task Force.

Co do formy tych materiałów, to mam wątpliwości, czy prezentacja
złożona ze slajdów jakie zwykle używamy w wykładach jest właściwa.
Bez wykładowcy (prezentera) jest ona zwykle mało ciekawa.
* Może dołączyć film z nagranym prezenterem?
* Może napisać kilka 4-, 6-stronicowych artykułów, np. o tytułach
odpowiadających powyższym pytaniom?
* Może zainscenizować rozmowę na te tematy i udostępnić z niej film?

Oczywiście najłatwiej zrobić  prezentację z posiadanych materiałów.
To też jest lepsze niż nic.

Pozdrawiam
Jacek Wytrebowicz