[ipv6-tf] Debata UKE 24 marca

Lukasz Trabinski lukasz w trabinski.net
Śro, 18 Mar 2009, 14:37:36 CET

On Wed, 18 Mar 2009, Paweł Krawczyk wrote:

> Teza, z którą się w 100% zgadzam z Andrzejem Bartosiewiczem w
> podlinkowanym artykule to to, że wdrażanie IPv6 za pośrednictwem
> KE, która jest ciałem upolitycznionym, zbiurokratyzowanym i
> znajdującym się pod silnym wpływem grup lobbingowych jak najgorzej
> rokuje IPv6. Pod ich wpływem KE może wymyślić sobie jakąś kolejną
> absurdalną pięciolatkę w rodzaju "20% IPv6 na 20-lecie" i próbować
> to osiągnąć za pomocą systemów takich jak kwoty na mleko albo
> handel emisjami.

Ano właśnie. Powtórzę po raz któryś, rynek sam się powinien regulować w
tym zakresie. Jeżeli klient/end-user będzie potrzebował ipv6, to pójdzie
do ISP, który to oferuje. Argumentu o braku wyboru takiego ISP, jakoś
mnie nie przekonują. Jeżeli będzie popyt, to i podaż będzię. Proste zasady
ekonomii. Z drugiej strony uszczęśliwianie na siłę zwykłego klikacza
neostrady adresem ipv6 nie ma sensu, bo go to kompletnie nie interesuje,
ważne aby słoneczko się świeciło, a strony się otwierały się sprawnie.

ŁT